Czarno-białe zdjęcia

Kiedy moja córka była mała, po obejrzeniu starych rodzinnych fotografii zapytała czy kiedyś wszystko było czarno-białe? Musiałam jej wytłumaczyć jak sprawy się mają. A czy wy lubicie czarno-białe zdjęcia? Ja mam do nich jakiś wyjątkowy sentyment. Nie wiem na czym to polega, ale w czarno-białych fotkach jest jakiś urok, mają specyficzny klimat. Czarno-białe fotki mogą być o różnej tematyce: mogą przedstawiać małe dzieci, krajobrazy, portrety, mogą to być zdjęcia ślubne lub uliczne. Kiedyś kiedy mój tata robił zdjęcia nie było wyboru, powstawały tylko czarno-białe. Dzisiaj świadomie mogę wybrać czy chcę zdjęcia w kolorze czy nie. Powiecie,że dzisiaj każde zdjęcie mogę przerobić w programach graficznych na black & white, ale myślę że nie o to chodzi. Często robię zdjęcie z myślą, że będzie ono czarno-białe i wtedy trochę inaczej obrabiam plik RAW.
Zapraszam do oglądania moich czarno-białych fotek.














Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nowe przepisy

ZDJĘCIA KOMUNIJNE

świąteczne sesje fotograficzne